A la classe d’anglès del meu centre (@stMiq) donem
importància a la lectura d’obres universals en llengua anglesa. Per això a
cada curs llegim dos o tres “readers” adaptats per nivells. Tot i que les històries s’escullen pensant en els alumnes, de vegades aquests es posen en guàrdia només
sentir la paraula reading.
Així que aquesta activitat que proposo implica un exercici
diferent de lectura, més curt i concret, i també de creació i traducció. El
exercici es pot adaptar a diferents nivells i idiomes. Treballarem amb les
lletres de cançons (lyrics). Es pot també, ampliar amb activitats de creació d’històries
(storytelling) a partir del resultat.
Els alumnes hauran de seleccionar una sèrie de deu o dotze
cançons, en aquest cas en anglès.
Si les volen tenir agrupades en el mateix lloc, les poden
incloure en una llista de reproducció per compartir-les, per això poden
utilitzar alguna de les següents aplicacions:
SPOTIFY
GROOVESSHARK (aquesta m’agrada per l’ampli fons que té i
perquè la publicitat no és tan invasiva
Per Android: http://mobile.grooveshark.com/android
No obstant, hem de tenir en compte que ambdues aplicacions
no permeten escoltar les cançons des dels dispositius, per fer-ho a la primera
s’ha de tenir versió Premium i la segona,instal·lada al mòbil, aquest funciona
de control remot que permet la reproducció de Grooveshark en el PC o Mac des de
qualsevol part de la casa.
Utilitzant una app per
trobar les lletres de les cançons, com per eixample SoundHound, que crec és de les que més funcions té, seleccionar fins a quinze frases d’aquestes
cançons i ordenar-les de manera que componguin una nova creació, a la que se
l’haurà de posar un títol adient!
Per últim, la cançó resultant es publicarà en alguna aplicació tipus bloc. Hi ha
moltíssimes i algunes permeten fer dissenys realment xulos. Jo he escollit
davinci note, que deixa inserir fotos i conté plantilles molt atractives, i
fent una altra prova he utilitzat Notability,
que deixa inserir gravacions, així els alumnes poden gravar-se i
practicar la pronunciació i intonació.
No hay comentarios:
Publicar un comentario