viernes, 19 de abril de 2013

Iniciar un projecte amb tabletes. Mòdul 7

Hola a tots, 

Porto dies pensant i finalment m'he decidit a presentar un projecte per a implementar les tablets a l'escola!!!

En ser temps de crisi no em puc aventurar molt però crec que la proposta que faig no es tan boja i pot ser aprovada per comptabilitat.

He aprofitat aquesta tasca per ordenar una mica les meves idees i aquí les teniu.

En cas  que pugui dur a terme aquest projecte podeu estar segurs que aniré compartint l'experiència.


7. Situació d'aprenentatge

Som una escola o institut i volem introduir les tauletes en el nostre projecte educatiu. Alguns de vostès ja tenen experiència, la majoria estem desitjant començar. Sabem que cada escola és un món, però segur que moltes de les preguntes ens les hem fet tots i segur que n'hi ha moltes més.


  Per on comencem?

 

Hem de pensar què volem. Desenvolupar el nostre projecte a nivell pedagògic i a nivel econòmic. Pensar en els punts forts i en els punts febles.

En el meu cas estem en l'entorn d'un escola concertada en què l'aprovació del projecte a nivel econòmic passa per comptabilitat i per la titularitat del centre.

L'aprovació a nivell pedagògic passa per direcció i per l'equip directiu.

En resum: he proposat la compra de 10/12 ipads, amb una maleta o armari per guardar-los, i un sistema de Tallers de temàtica interdisciplinar amb diferents nivells de dificultat que es poden anar efectuant a tots els cursos de l'escola, fins i tot es poden oferir als pares dins el marc de l'escola de pares i mares del centre.

 

  Qui ho compra?

 

En un primer moment el centre. Es bo tenir una primera experiència abans de fer comprar res als alumnes.

 

  Deixem que cada alumne aporti la seva tablet? (BYOD)

 

Ara per ara no. Estem intentant tenir una experiència pilot per en un futur proper tenir arguments suficients per poder defensar o no aquesta decisió.

 

  Quin compte té cada tauleta, personal, de cicle, d'escola?

 

En principi he pensat d'escola.

 

  Comencem amb 10 tauletes per tot el centre, 20?, 3 per aula?

   

10/12 tauletes per tot el centre

 

  Quines normes d'ús posem? Com?

 

Hem de posar normes d'ús i les hem de crear tenint ja en compte les que ja disposa el centre dins el marc del projecte 1x1.

 

  Les poden portar a casa?

 

No, si són del centre.

 

  Quan les usem?

 

En el primer any d'aquesta experiència pilot els tallers estan pensats per a unes 8 sessions que es poden emmarcar dins de les hores dedicades a les activitats complementàries, optatives o tutories.

 

  Quines són les primeres apps per instal · lar? Quines han d'estar en totes les tauletes?

 

Crec que Pages, Keynote, Dropbox i Evernote són imprescindibles i han d'estar en totes les tauletes.

 

  Quines posem a educació infantil? Com les classifiquem?

  Quines per cicle inicial? Cicle mitjà? Cicle superior?

  Educació secundària? ....

 

Fins que no tingui tot el projecte especificat a nivel pedagògic no puc respodre a aquesta qüestió…tinc feina per tot l'estiu!!!

Però tot el que pugui fer, si m'ho aproven a comptabilitat, amb molt de gust ho aniré compartint.

 

  Pugem els vídeos a Youtube?

 

Nosaltres utilitzem "vimeo" i després els blogs de l'escola.

 

  Creem un bloc per al projecte?

 

Podem utilizar els blogs que ja tenim.

 

  Quines activitats proposem? Com les documentem?

 

Crec que podem anar fent PPT de les experiències per documentar i compartir en el meu blog. (calaix tic)

 

  Qui porta la part tècnica, qui ens dóna suport?

 

En principi Apple té un bon sistema de suport tècnic.

 

  Com ens financem?

 

Apple fa uns preus especials si ets del món de l'educació. Has de demanar pressupost al departament d'empreses.

 

  Com ens formem?

 

Amb cursos tan fantàstics com aquest!!

Apple també ofereix cursos de formación.




Moltes gràcies a tothom i felicitats per aquest curs. Ha estat tot un plaer!!

Mª del Mar Navarro i Cuartiellas
Directora del centre

C.E.SERRA
Pérez Moya, 29
08204 Sabadell
937102497
www.coleserra.net

No hay comentarios:

Publicar un comentario