Aquesta setmana hem estat
treballant el present continuous amb els alumnes de 1r de l’ESO. La segona
sessió els vaig demanar que imaginessin què estaven fent alguns dels membres de
la seva família a aquella hora, havien d’escriure tres frases i portar-les assajades
per la sessió d’ahir. Les frases resultants eren del següent tipus :
My mother’s talking on the phone.
My father’s reading the
newspaper.
My grandmother’s having a coffee.
A la sessió d’ahir vàrem fer una
cadena de preguntes i respostes. Aquest tipus d'activitats han d'estar molt dirigides per tal d'evitar situacions de caos i que els alumnes aprenguin l'estructura estudiada a base de repetició. Les pautes eren clares i concises: els vaig demanar que no fessin soroll, que
havien de projectar la veu, i cuidar la pronunciació i l’entonació. Alguns s’aguantaven
el riure, però tots s’ho van acabar prenent en serio. Els vaig gravar amb el
mòbil amb TinyVox, de la qual m’agrada el disseny de gravadora retro amb
cassette. Aqui teniu el resultat:
L’audio des de SoundCloud: https://soundcloud.com/monvall/what-is-someone-doing
L’audio des
d’IVoox: http://www.ivoox.com/what-is-someone-doing-audios-mp3_rf_1812898_1.html
He de
confessar que vaig tenir problemes per extraure el mp3, no vaig trobar la manera de compartir la gravació des de TinyVox
un cop ja acabada, tot i tenir l’aplicació associada al mail i a SoundCloud, ja
que si vols compartir l’àudio un cop finalitzat apareix un error en l’enllaç que
proporciona. Així que vaig haver de fer “un invent” (com s’il·lustra a limatge
2): gravar de nou l’àudio que ja tenia en el TinyVox del mòbil amb el TinyVox
de la tablet, i abans de prémer stop, tocar el que representa l’altaveu per
obtenir una URL de l’audio (com s’il·lustra a la imatge 1), el qual pots
enviar-te al propi mail i penjar directament com a podcast en SoundCloud, a
banda de compartir en altres xarxes socials.
Imatge 1 |
Imatge 2 |
Mónica Vallín
@MonVall
No hay comentarios:
Publicar un comentario