sábado, 23 de febrero de 2013

What is someone doing? Let’s speak up!

Aquesta setmana hem estat treballant el present continuous amb els alumnes de 1r de l’ESO. La segona sessió els vaig demanar que imaginessin què estaven fent alguns dels membres de la seva família a aquella hora, havien d’escriure tres frases i portar-les assajades per la sessió d’ahir. Les frases resultants eren del següent tipus :

My mother’s talking on the phone.
  My father’s reading the newspaper.
  My  grandmother’s having a coffee.

A la sessió d’ahir vàrem fer una cadena de preguntes i respostes. Aquest tipus d'activitats han d'estar molt dirigides per tal d'evitar situacions de caos i que els alumnes aprenguin l'estructura estudiada a base de repetició. Les pautes eren clares i concises: els vaig demanar que no fessin soroll, que havien de projectar la veu, i cuidar la pronunciació i l’entonació. Alguns s’aguantaven el riure, però tots s’ho van acabar prenent en serio. Els vaig gravar amb el mòbil amb TinyVox, de la qual m’agrada el disseny de gravadora retro amb cassette. Aqui teniu el resultat:


He de confessar que vaig tenir problemes per extraure el mp3, no vaig trobar la manera de compartir la gravació des de TinyVox un cop ja acabada, tot i tenir l’aplicació associada al mail i a SoundCloud, ja que si vols compartir l’àudio un cop finalitzat apareix un error en l’enllaç que proporciona. Així que vaig haver de fer “un invent” (com s’il·lustra a limatge 2): gravar de nou l’àudio que ja tenia en el TinyVox del mòbil amb el TinyVox de la tablet, i abans de prémer stop, tocar el que representa l’altaveu per obtenir una URL de l’audio (com s’il·lustra a la imatge 1), el qual pots enviar-te al propi mail i penjar directament com a podcast en SoundCloud, a banda de compartir en altres xarxes socials.  


Imatge 1
Imatge 2

Mónica Vallín
@MonVall

No hay comentarios:

Publicar un comentario