lunes, 14 de enero de 2013
Taller
El dijous 13 de desembre vam participar a la sessió formativa del professorat de la primera trobada intercentres de la XVIII Audiència Pública als nois i noies de Barceleona.
Espiral, a través de Pilar Soro, va organitzar un taller de dispositius mòbils adreçats al professorat de sisè de primària a batxillerat.
Cada cop són més els alumnes que disposen d’un telèfon intel·ligent i si a això li sumem l’aparició al mercat tecnològic de les tauletes tàctils, s’obre un camí inexplorat en què apareixen elements molt interessants de cara a la seva aplicació a l'educació.
Al taller vam presentar diferents experiències que s’han dut a terme a les aules: des de la utilització de codis QR per accedir a la informació d’un carrer, un monument, una pintura, un treball manual, o a les característiques d’un ordinador d’alumnes d’informàtica de FP, a experiències de gravació de podcast per millorar l’expressió oral i la velocitat lectora, gravacions de vídeo d’un minut, edició d’imatges, participació des del mòbil al blog col.laboratiu d’aula, participació en un projecte col.laboratiu estatal, etc.
A més a més van veure con aquests dispositius es converteixen en grans biblioteques, enciclopèdies, diccionaris de qualsevol llengua, revistes, diaris, ràdios de tot el món, centres d’aprenentatges d’idiomes, escola de música, i un llarg etc.
Els alumnes poden accedir a milers de continguts educatius, però el seu potencial està en que també en poden ser creadors : vídeos, podcast, documents, creacions artístiques de tot tipus, ...i a més a més poden treballar de forma col·laborativa compartint documents, presentacions, formularis.
També vam veure alguns exemples d’eines de gestió: agendes, calendaris, organitazció de tasques, blocs de notes, espais virtuals d’enmagatzematge...
Realment unes eines amb gran potencial educatiu encara per descobrir i experimentar.
Hem d’ensenyar als alumnes que aquests dispositius poden servir molt més que per entretenir-se, comunicar-se o participar a les xarxes socials, no és una moda, i sí l’excusa perfecte per introduir canvis en la nostra manera de fer com a docents: els alumnes han de passar de ser observadors passius a participants actius, a generadors de coneixement, a col·laboradors de la intel·ligència col·lectiva, sens dubte una excel·lent oportunitat i un gran repte davant per incorporar a les nostres aules, una metodologia i manera de fer més adequada a les noves generacions i l’època que ens toca viure.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario